wtorek, 12 lipca 2011

Dlaczego Polska? Dlaczego teraz?

Dynamiczny rozwój rynku reklamy internetowej w Polsce zaskakuje nie tylko ekspertów w kraju, ale również poza jego granicami. Nie dziwi, więc fakt, że międzynarodowi gracze e-marketingu kierują swoje spojrzenia w naszą stronę. Konferencja „Dlaczego Polska? Dlaczego teraz?” zorganizowana przez firmę zanox -europejskiego lidera na rynku reklamy internetowej w modelu "płać za efekt" –miała podkreślić znaczenie Polski w globalnej sieci reklamy online. Zaproszeni goście wysłuchali dyskusji liderów rynku internetowego na temat sytuacji oraz najnowszych trendów w dziedzinie e-marketingu w Polsce.

Konferencję rozpoczął Philip Justus, Prezes Zarządu zanox, odpowiadając na pytanie będące hasłem przewodnim całej konferencji: Dlaczego Polska? Dlaczego teraz?. -Dlaczego wybraliśmy Polskę? Liczby mówią same za siebie –powiedział Philip Justus.-Rynek reklamy internetowej rozwija się najszybciej właśnie w Polsce i jest piątym najważniejszym rynkiem reklamy na świeciedla klientów i partnerów zanox-dodał prezes zanox. Nowa strategia –Straight to Performance przyjęta ostatnio przez zanox przewiduje swój dalszy rozwój m.in. dzięki koncentracji działań na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej, ze szczególnym uwzględnieniem właśnie Polski.-Stąd decyzja o otwarciu nowego biura w Warszawie oraz powiększeniu polskiego zespołu –powiedział Jakub Maj, nowy Dyrektor Regionalny ds. Sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej. Zaproszeni goście z Polski podczas dyskusji wyraźnie wskazali na zmiany dokonujące się na rynku reklamy online w naszym kraju. Od pewnego czasu zmierza on w kierunku koncentracji na dużych, międzynarodowych sieciach, które mają dostęp do globalnej oferty reklamodawców i wydawców.
W pierwszej dyskusji panelowej zatytułowanej „Lokalni bohaterowie”, udział wzięli reprezentanci polskich firm (Krzysztof Kuczyński -Polskie Linie Lotnicze LOT, Jarosław Królikowski -PKO Bank Polski, Michał Brański -Grupa o2.pl, Janusz Michalik –Nasza Klasa). Wypowiadali się między innymi na temat korzyści wynikających z przynależności do sieci jaką tworzy zanox. Ekspansja zanox na rynkach międzynarodowych przyczynia się
do lokalnego rozwoju i osiągnięcia sukcesu oraz widocznie przekłada się na wyniki sprzedażowe.
Drugą część, która przejęła nazwę całej konferencji -„Dlaczego Polska? Dlaczego teraz?” zdominował temat inwestycji prowadzonych przez międzynarodowych wydawców w Polsce. Goście z Polski i z zagranicy ( Karol Milewski –Groupon Polska, Marino Gualano –MainAdv, Christoph H. Terwiel –Ad4Mat)widząc potencjał naszego rynku, przewidują skoncentrowanie swoich działań w Polsce. -Firma MainADV w najbliższej przyszłości pragnie otworzyć swój oddział w Polsce –powiedział Marino Gualano z MainADV, lidera e-marketingu zWłoch –byłoby wielkim błędem przeoczyć tę dynamikę pozytywnych zmian, jaką charakteryzuje się obecnie polski rynek.



Philip Justus

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz